کشف ۴۲۷ ماینر غیرمجاز با مصرف برق ۶۰۰ خانوار در چهارمحال و بختیاری

خبرآنلاین سه شنبه 26 خرداد 1405 - 10:27
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از کشف و ضبط ۴۲۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در جریان چهارمین مانور سراسری طرح «مهتاب» در استان خبر داد و گفت: مصرف برق این دستگاه‌ها معادل مصرف تقریبی ۶۰۰ خانوار بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛  مهندس مجید فرهزاد مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این اقدام در روز دوشنبه ۲۵ خرداد با تلاش ۴ اکیپ در قالب اجرای این مانور سراسری انجام شد، اظهار داشت: در جریان بازرسی‌های انجام‌شده از ۲ مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز، تعداد ۴۲۷ دستگاه ماینر کشف و ضبط شد که این مراکز به‌صورت غیرقانونی از شبکه برق استان استفاده می‌کردند. 
 
وی با تأکید بر اینکه برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارز با جدیت ادامه دارد، افزود: فعالیت این‌گونه مراکز علاوه بر تحمیل خسارت به شبکه برق، موجب تضییع حقوق عمومی ، افزایش بار شبکه، افت کیفیت برق‌رسانی و ایجاد اختلال در تأمین برق مشترکان می‌شود. 
 
مجید فرهزاد با اشاره به اینکه  مصرف برق دستگاهای ماینرهای مکشوفه معادل مصرف تقریبی 600 خانوار می باشد گفت : این اقدام با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و در چارچوب طرح مهتاب با هدف صیانت از حقوق عمومی و حفظ پایداری شبکه برق انجام شده است. 
 
وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه استخراج غیرمجاز رمز ارز، موضوع را از طریق سامانه‌های اعلامی شرکت ۳۰۰۰۵۱۲۱ اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.