تولید 100 میلیون بشکه معادل نفت از مخزن فاز 11 پارس جنوبی

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 26 خرداد 1405 - 13:42
تا امروز به صورت تجمعی و بر اساس ارزش حرارتی، معادل 100 میلیون بشکه نفت، از پارس جنوبی گاز تولید کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فاز 11 پارس جنوبی آخرین طرح توسعه‌ای میدان مشترک پارس جنوبی به‌شمار می‌رود. تولید روزانه این فاز هم‌اکنون به بیش از 26 میلیون مترمکعب رسیده  که بیانگر رشد حدود 117درصدی تولید در کمتر از دو سال گذشته است.

توسعه این فاز مرزی از ابتدای دولت چهاردهم با شتاب بیشتری دنبال شد؛ به‌گونه‌ای که تولید روزانه گاز از حدود 12 میلیون مترمکعب در پایان مرداد 1403، اکنون به حدود 26 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

یکی از مباحث مهم در برداشت از مخازن مشترک، موضوع برداشت تجمعی است؛ در خصوص فاز 11 پارس جنوبی، تولید تجمعی گاز غنی این فاز به 16.6 میلیارد مترمکعب رسیده که از نظر ارزش حرارتی، گاز غنی برداشت‌شده از فاز 11 میدان پارس جنوبی معادل حدود 100 میلیون بشکه نفت خام است.

میدان گازی پارس جنوبی ,

انتهای پیام/+

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.