احمق تمام عیار تا مهندس شکست‌های راهبردی؛ خشم صهیونیست‌ها از نتانیاهو

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 26 خرداد 1405 - 14:06
صهیونیست‌ها نتانیاهو را یک احمق تمام عیار می‌دانند که با اهداف غیرواقعی وارد جنگ ضد ایران شد و شکست خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از توافق حاصل شده میان ایران و آمریکا برای پایان دادن به جنگ در همه جبهه‌ها، آن هم در شرایطی که هیچ یک از اهداف آشکار و پنهان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از جنگ علیه ایران محقق نشد، خشم اسرائیلی‌ها چه در سطح محافل و مطبوعات این رژیم و چه مسئولان آن، همچنان در حال افزایش است.

اهداف و صحبت‌های نتانیاهو همگی پوچ و بیهوده بود

محافل صهیونیستی به شدت از صحبت‌های اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر انتقاد کرده و آن را در چارچوب تلاش برای توجیه شکست دانسته و اعلام کردند که نتانیاهو دائماً حرف‌های پوچ می‌زند و اگر قرار بود چنین نتیجه‌ای حاصل شود، اصلاً نباید وارد جنگ می‌شدیم. او یک احمق تمام عیار است.

در این زمینه روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که نتانیاهو باید به سادگی اعتراف می‌کرد که اشتباه کرده است، زیرا او با ذکر «اهداف خیالی» که برای دستیابی به آنها آماده نبود، اغراق کرده و سخنانش همگی «پوچ» بوده‌اند.

یائیر گولان، از سیاستمداران برجسته صهیونیست وابسته به اپوزیسیون این رژیم گفت که نتانیاهو در ماموریتی که زندگی خود را وقف آن کرده بود شکست بزرگی خورد.

نتانیاهو در واقعیت زندگی نمی‌کند

رئیس شورای منطقه‌ای شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی هم به نوبه خود با هجمه تند علیه نتانیاهو اعلام کرد که نتانیاهو از واقعیت بی‌خبر است و من از او می‌خواهم که ویرانی‌ها را از نزدیک ببیند.

وی افزود: من از نخست‌وزیر می‌خواهم که از نزدیک میزان ویرانی‌های وارده به شهرها، ساکنان و آوارگان را ببیند و از وضعیت آنها در حالی که از اضطراب پس از سانحه رنج می‌برند، مطلع شود.

اسرائیل یک شکست استراتژیک بزرگ خورد

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام ارشد این رژیم در واکنش به سخنان نتانیاهو بعد از توافق ایران و آمریکا اعلام کرد که هیچ پاسخ واقعی برای اسرائیلی‌هایی که سخت‌ترین سال‌های تاریخشان را سپری می‌کنند وجود ندارد.

این منبع صهیونیست تاکید کرد: بهتر بود که اصلاً نتانیاهو همراه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد این جنگ نمی‌شدند و طرح سرنگونی نظام در ایران یک هدف غیر منطقی و اغراق شده بود.

شبکه 14 تلویزیون رژیم اشغالگر هم گزارش داد که صحبت‌های نتانیاهو بعد از توافق ایران و آمریکا بسیار مبهم بود و بسیاری از سوالات را بی‌ پاسخ گذاشت.

بنی گانتس، رهبر حزب آبی و سفید و وزیر سابق صهیونیست این توافق را یک شکست استراتژیک بزرگ برای اسرائیل دانسته و نسبت به پیامدهای بلند مدت آن برای این رژیم هشدار داد.

وی تاکید کرد که این توافق ایران و آمریکا اسرائیل را در سال‌های آینده به یک درگیری دیپلماتیک، نظامی و حقوقی سوق خواهد داد. محدود کردن آزادی حرکت اسرائیل در لبنان یا موافقت با عقب‌نشینی که ساکنان شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) را به خطر می‌اندازد، غیرقابل قبول است.

ایتمار بن گویر، وزیر فاشیست امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم واکنش تندی به این توافق داشت و گفت که اسرائیل تسلیم آمریکا نیست و نباید به این توافق پایبند باشد. نتانیاهو نباید «چیزی کمتر از برچیدن حزب‌الله» را بپذیرد و «هیچ عقب‌نشینی از هیچ منطقه‌ای که در لبنان تصرف شده است» نباید صورت گیرد.

بزالل اسموتریچ، دیگر وزیر فاشیست کابینه نتانیاهو نیز این توافق را یک توافق بسیار بد برای اسرائیل توصیف کرد و گفت که ما باید جنگ را ادامه بدهیم.

زمان برکناری نتانیاهو رسیده است

نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر با انتقاد تند از نتانیاهو و کابینه وی گفت که نتانیاهو نتوانسته هیچگونه دستاورد امنیتی پایداری برای اسرائیل ایجاد کند.

وی افزود: ما صبح روز دوشنبه متوجه شدیم که کابینه بار دیگر قادر به تبدیل تمام نتایج جنگ علیه ایران به دستاوردهای امنیتی پایدار نیست.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو بسیار ضعیف شده و هرگز شکستی کامل‌تر از این برای اسرائیل وجود نداشته است. حتی ترامپ هم به نتانیاهو می‌گوید که من رئیس تو هستم.

وی تاکید کرد که بنابراین زمان برکناری نتانیاهو و تشکیل یک کابینه دیگر فرا رسیده است.

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل با یک فاجعه سیاسی تمام عیار مواجه است و باید جلوی پیوند جبهه‌های ایران و لبنان گرفته شود.

وی تاکید کرد که اگر ما چنین توافقی را پذیرفته بودیم نتانیاهو همه ما را به خیانت متهم می‌کرد.

نتانیاهو قهرمان شکست‌های راهبردی

آمیت سگال روزنامه نگار برجسته صهیونیست برای توصیف اوضاع کنونی اسرائیل به یک جمله کنایه آمیز از هنری کسینجر، وزیر خارجه وقت آمریکا اشاره کرد که گفته بود «دشمن آمریکا بودن ممکن است خطرناک باشد، اما دوست آن بودن مرگبار است».

بن کاسپت، دیگر کارشناس و تحلیلگر صهیونیست هم به نوبه خود گفت اتفاقی که اکنون افتاده یک شکست تاریخی وحشتناک با عواقب ویرانگر است.

بار شم اور، کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی گفت که جرات ایران در حمله به اسرائیل در تلافی بمباران ضاحیه بیروت یکی از بزرگترین شکست‌های استراتژیک اسرائیل به شمار می‌رود و نتانیاهو قهرمان نابودی دستاوردهاست.

عاموس هرئیل، تحلیلگر ارشد روزنامه عبری هاآرتص با اشاره به شکست راهبردی رژیم اشغالگر در جنگ علیه ایران اعلام کرد که تلاش آشکار نتانیاهو برای مستقل نشان دادن خودش از ترامپ، به تحکیم معادله جدید تهران که حمله به بیروت را با حمله به ایران برابر می‌داند و در پاسخ به آن اسرائیل را مورد حمله قرار می‌دهد، کمک کرده است؛ به این معنا که ایران می‌تواند در مراحل بعدی هم بدون توجه به توافق با آمریکا، به اسرائیل حمله کند.

جنگ با ایران از ابتدا اشتباه بود

یوسی ملمن، روزنامه‌نگار صهیونیست در این زمینه به ریشه‌های بحران کنونی رژیم اشغالگر پرداخته و گفت: جنگی که در 28 فوریه علیه ایران آغاز شد، اساساً یک جنگ غیر ضروری بود. خودبزرگ‌بینی ترامپ و نتانیاهو آنها را به سمت تعیین اهداف غیرواقعی مانند سرنگونی نظام ایران و توقف برنامه هسته‌ای آن سوق داد.

وی افزود: توافقی که امروز میان ایران و آمریکا حاصل شده به تهران اجازه می‌دهد تا به لطف میلیاردها دلار پول آزاد شده، قابلیت‌های خود و حمایت از متحدانش را افزایش دهد. کاری که اسرائیلی‌ها باید اکنون انجام دهند این است که اول از همه کابینه نتانیاهو را سرنگون کنند.

ایال اوفر، نویسنده و کارشناس صهیونیست با ابراز نگرانی عمیق در مورد وضعیت خطرناکی که اسرائیل به رهبری نتانیاهو و شرکایش، بن گویر و اسموتریچ، به آن رسیده است، تاکید کرد: در هر کشوری رهبران بلافاصله بعد از چنین شکست بزرگی استعفا می‌دهند.

آوی اشکنازی، تحلیلگر امور نظامی روزنامه معاریو، با استناد به منابع امنیتی عالی رتبه رژیم صهیونیستی گفت: توافق میان آمریکا و ایران در حالی حاصل شده که اسرائیل عضوی از این توافق نیست و به طور دقیق تر، این موضوع در توافق گنجانده شده است که تعیین می‌کند در مورد ادامه فعالیت اسرائیل در لبنان و نسبت به ایران، چه کاری باید انجام شود و چه کاری نباید انجام شود.

در همین حال شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم هشدار داد که توافق میان ایران و آمریکا منافع حیاتی و موجودیتی اسرائیل را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، مقامات مذکور صهیونیست که نام آنها فاش نشده است تاکید کردند که ایرانی‌ها بی دلیل با این یادداشت تفاهم موافقت نکرده‌اند؛ زیرا طرف آمریکایی بسیاری از شروط اصلی آنها را پذیرفته است. این توافق بلافاصله منجر به بازگشایی تنگه هرمز و تقویت نظام ایران خواهد شد، اقدامی که به منزله یک سیلی به صورت کسانی است که امیدوار به سرنگونی این نظام بودند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.