فواد ایزدی: با این توافق حتی یک تحریم هم لغو نخواهد شد/ وقتی ترامپ با باز شدن تنگه هرمز مشکلاتش حل شد مجددا بهانه‌ای برای حمله به ایران پیدا خواهد کرد

خبرآنلاین سه شنبه 26 خرداد 1405 - 16:32
فواد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، درباره مذاکرات میان ایران و آمریکا گفت:  ما که مدتی تنگه هرمز را باز کنیم و خر آمریکایی‌ها از پل بگذرد دوباره برمی‌گردند و حمله می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فواد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره توافق احتمالی میان ایران و آمریکا اظهار کرد: باز شدن تنگه هرمز در روزهای آینده تمام مشکلات ترامپ را حل می‌کند؛اگر فقط ۲ ماه دیگر تنگه را بسته نگه داریم کل ذخایر نفت آمریکا تمام می‌شود و آمریکایی‌ها طعم هزینه و فشار واقعی را حس خواهند کرد.

بنا بر روایت اقتصاد ۱۲۰، وی افزود: ترامپ سر سوزنی به این توافق پایبند نمی‌ماند و زمانی که با باز شدن تنگه هرمز مشکلاتش حل شد مجددا بهانه‌ای برای حمله به ایران پیدا خواهد کرد.

فواد ایزدی ادامه داد: با این توافق حتی یک تحریم هم لغو نخواهد شد؛در متن توافق گفته شده ایران باید ابتدا تنگه هرمز را باز کند ولی هیچ قید تضمینی برای رفع تحریم‌ها توسط ترامپ ذکر نشده است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: ما که مدتی تنگه هرمز را باز کنیم و خر آمریکایی‌ها از پل بگذرد دوباره برمی‌گردند و حمله می‌کنند؛ دموکرات‌ها در کنگره با جدیت پرسیدند در نتیجه این توافق که قرار نیست تحریم‌ها لغو شود؟! روبیو و هگست هم گفتند نه اصلا با این توافق پولی به ایران داده نخواهد شد.

۲۹۲۲۱

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.