هشدار رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به شماتت ترامپ پس از توافق با ایران

خبرآنلاین سه شنبه 26 خرداد 1405 - 18:57
ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، در پی دست‌یابی ایالات متحده آمریکا و ایران به توافق، نسبت به هرگونه "شماتت یا ابراز شادمانی از سر بدخواهی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا"، هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دریچه وله، ایشینگر در گفتگو با شبکه رادیو و تلویزیون عمومی برلین-براندنبورگ (RBB) اشاره کرد که اگرچه ایالات متحده با این جنگ به اهدافی که در اصل مطلوب و قابل دستیابی بودند، دست نیافته است، اما با این حال هرگونه شماتت و ملامت، بی‌ربط و نادرست است.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در ادامه تصریح کرد: «سلب امکان دستیابی به توانمندی هسته‌ای نظامی از ایران، هدفی است که ما نیز طبیعتا در آن با ایالات متحده هم‌عقیده و شریک هستیم.»

او افزود: «بنابراین، لطفا امروز را به روزی برای شماتت و سرزنش تبدیل نکنید؛ بلکه این روز، روز نگرانی‌های احتمالی است؛ از این بابت که ایالات متحده متاسفانه با این جنگ، ظاهرا به دستاوردهایی کمتر از آنچه مطلوب و مورد انتظار بود، رسیده است.»

ایشینگر همچنین نسبت به آینده این توافق ابراز تردید کرد و گفت به این مسئله که توافق چارچوبِ حاصل‌شده بتواند ثبات و صلح را برای منطقه به ارمغان بیاورد و منجر به مهار و کنترل ایران شود، با دیده شک و تردید می‌نگرد

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.