العربیه: آمریکا معافیت‌های فروش نفت خام ایران را صادر خواهد کرد

عصر ایران سه شنبه 26 خرداد 1405 - 20:50
آمریکا بر اساس این تفاهم، معافیت‌هایی برای ایران صادر خواهد کرد تا بتواند نفت خام خود را صادر کند.

العربیه به نقل از منبع آگاه نوشت: ایران بر اساس این توافق موظف است مین‌های دریایی موجود در تنگه هرمز را پاکسازی و برچیند.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: 

ایالات متحده و ایران بر اساس این توافق متعهد می‌شوند که هیچ‌گونه «اقدام خصمانه‌ای» علیه یکدیگر انجام ندهند.

سند تفاهم میان ایران و آمریکا تأیید می‌کند که مهلت مذاکرات با موافقت دو طرف قابل تمدید است.

آمریکا بر اساس سند تفاهم، بلافاصله پس از امضای توافق، محاصره دریایی ایران را لغو خواهد کرد.

ایران بر اساس این تفاهم، اقداماتی را برای تضمین ازسرگیری تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز انجام خواهد داد.

ایران و آمریکا طبق این تفاهم توافق کرده‌اند که تا زمان دستیابی به توافق نهایی، «وضعیت موجود» حفظ شود.

آمریکا بر اساس این تفاهم متعهد می‌شود «همه انواع تحریم‌ها» علیه ایران را لغو کند.

آمریکا بر اساس این تفاهم، معافیت‌هایی برای ایران صادر خواهد کرد تا بتواند نفت خام خود را صادر کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.