وقتی دیپلماسی ایرانی پشتیبان مقاومت لبنانی شد

همشهری آنلاین سه شنبه 26 خرداد 1405 - 23:47
بعد از آنکه ایران مجددا در تفاهم‌نامه خود با آمریکایی‌ها مسأله لبنان را پیش کشاند و هشدار داد که ایران دست‌برماشه در قبال اقدامات اسرائیلی‌هاست واکنش‌ها به این اتفاق در خود لبنان جالب بود.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسین امیدی، کارشناس مسائل لبنان در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی همشهری:

-بعد از آنکه ایران مجددا در تفاهم‌نامه خود با آمریکایی‌ها مسأله لبنان را پیش کشاند و هشدار داد که ایران دست‌برماشه در قبال اقدامات اسرائیلی‌هاست واکنش‌ها به این اتفاق در خود لبنان جالب بود.

-جناح‌های ضدمقاومت در لبنان که شامل برخی سران سیاسی، سران احزاب، فعالان رسانه‌ای و نمایندگان مجلس هستند، به شدت از این رویکرد ایران خشمگین و البته ناراحت شدند.

-آنان از عربستان و برخی کشورها در قبال بازسازی جنوب تشکر کرده‌اند، اما از ایران بابت این شرط‌گذاری جدی نه تشکر کردند و نه حتی خوش‌حال هستند.

-آنان امید داشتند که حزب‌الله خلع سلاح شود؛ اما ایستادگی مقاومت لبنان و اقدامات ایران این امید را از جناح‌های ضدمقاومت در لبنان گرفت.

-به تعبیر ولید جنبلاط بنیانگذار حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و از رهبران دروزی لبنان، این گروه‌های ضدحزب‌الله از اسرائیلی‌ها هم صهیونیست‌تر هستند. آنان حتی قصد داشتند کل شیعیان لبنان را به عراق و خارج از کشور کوچ دهند.

-همچنین گفتنی است که در قبال این تفاهم‌نامه ترامپ چندین بار در قبال ادامه حمله به لبنان به اسرائیلی‌ها هشدار داده است.

-این بار کل اراضی لبنان جزو خطوط قرمز تفاهم‌نامه است و از این باب اگر اسرائیل به حملات خود ادامه دهد در اصل آنان با خواسته ترامپ به مخالفت برخاستند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.