صدور مجوز برای خودروهای مونتاژی با ارزبری بالا متوقف شد

اقتصادنیوز چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 04:51
اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد که از امسال به خودروهای مونتاژی با ارزبری بالا و درصد ساخت داخل پایین، مجوز تولید داده نخواهد شد. این سیاست جدید در راستای کاهش وابستگی ارزی صنعت خودرو اتخاذ شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از امسال به خودروهای مونتاژی با ارزبری بالا و ساخت داخل پایین، مجوز تولید داده نخواهد شد.

مهدی ضیغمی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: در حال حاضر حدود ۸ شرکت اصلی خودروساز مونتاژی داریم و پنج تا شش شرکت دیگر هم وجود داشته دارد که تیراژ تولیدشان پایین‌تر است.

وی افزود: میزان ساخت داخل این شرکت‌ها از حدود هفت درصد شروع می‌شود که طبیعتا درصد بالایی نیست و رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود و در مقابل، برخی از آن‌ها تا حدود ۵۰ درصد عمق ساخت داخل دارند و سیاست وزارت صمت این است که خودروهایی که امسال دارای ارزبری بالا و درصد ساخت داخل پایین هستند، مجوز تولید دریافت نخواهند کرد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.