سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: نباید تنگه هرمز را باز می‌کردیم؛ امتیازات بیشتری می‌شد گرفت/ با توجه به تفاهم موجود، شرایط نه جنگ و نه صلح باقی خواهد ماند

خبرآنلاین چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 05:04
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از برخی مفاد تفاهم اخیر،گفت: این توافق نه‌تنها کشور را از وضعیت «نه جنگ، نه صلح» خارج نمی‌کند، بلکه در قبال بازگشایی تنگه هرمز نیز امتیازات بیشتری قابل دریافت بود که مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به مفاد تفاهم اخیر اظهار کرد: «با توجه به بندهای تفاهم موجود، شرایط نه جنگ، نه صلح در کشور باقی می‌ماند.»

وی در برنامه شبکه افق، با انتقاد از نحوه توافق درباره تنگه هرمز گفت: «نباید تنگه هرمز را در برابر رفع محاصره دریایی باز می‌کردیم و امکان گرفتن امتیازات بیشتر در قبال بازگشایی تنگه هرمز وجود داشت.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان این‌که برخی ظرفیت‌های راهبردی کشور می‌توانست در روند مذاکرات برای کسب امتیازات بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، تأکید کرد که توافق فعلی همچنان با ابهامات و نقاط قابل نقدی همراه است.

31216

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.