حمایت گروه هفت از توافق ایران و آمریکا

فرارو چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 07:52
در بیانیه رهبران این گروه آمده است که آنها از این توافق حمایت می‌کنند و «آماده‌اند تا در اجرای آن مشارکت کنند».

فرارو- رهبران گروه هفت از توافق اعلام‌شده میان آمریکا و ایران استقبال کرده و آن را «پیشرفت» و «فرصتی» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای توصیف کردند.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، در بیانیه رهبران این گروه آمده است که آنها از این توافق حمایت می‌کنند و «آماده‌اند تا در اجرای آن مشارکت کنند». همچنین، رهبران گروه هفت بر ضرورت عبور از تنگه هرمز بدون «محدودیت یا عوارض» تأکید کردند و اعلام کردند که قویاً از «توافق دیپلماتیک جامع و قوی» پس از این توافق حمایت می‌کنند؛ توافقی که به گفته آنها با هدف «ایجاد صلح و امنیت برای همه در منطقه» دنبال خواهد شد.

رهبران گروه هفت در بخش دیگری از بیانیه خود درباره لبنان، از برقراری «آتش‌بس فوری و قوی» حمایت کرده و پشتیبانی خود را از تلاش‌های دولت لبنان برای خلع سلاح حزب‌الله اعلام کردند.

در خصوص فلسطین نیز، آنها متعهد شدند که «تلاش‌های بشردوستانه و بازسازی [در غزه] و اجرای سریع اقدامات سیاسی و امنیتی مربوطه را تسریع کنند». رهبران گروه هفت همچنین خواستار پایان دادن به «خشونت در کرانه باختری» شدند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.