پایان محاصره دریایی؛ 3 نفتکش ایران از تنگه هرمز رد شدند

عصر ایران چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 09:11
وبسایت «تنکر ترکِرز» بر اساس داده‌های دیجیتال منطبق با تصاویر ماهواره‌ای، «اولین صادرات نفت خام ایران در دو ماه اخیر» را تأیید کرده است.

سه نفتکش ایران صبح امروز از تنگه هرمز خارج شدند.

به گزارش عصر ایران، نخستین نفتکش‌های حامل نفت خام ایران از زمان آغاز محاصرۀ دریایی آمریکا، از تنگۀ هرمز خارج شدند. 

این موضوع را صبح امروز چهارشنبه یک وب‌ سایت‌ ردیابی کشتی‌ ها اعلام کرد.

وبسایت «تنکر ترکِرز» (Tanker Trackers) که ذخیره و حمل‌ونقل محموله‌های نفتی را دنبال می‌کند، بر اساس داده‌های دیجیتال منطبق با تصاویر ماهواره‌ای، «اولین صادرات نفت خام ایران در دو ماه اخیر» را تأیید کرده است.

رفع محاصره دریایی ایران پیش شرط ایران برای توافق با آمریکا بوده است. این موضوع را ترامپ در پیامی که در شبکه اجتماعی خود تروث سوشیال منتشر کرد، اعلام کرده بود. تنگه هرمز نیز پس از امضای توافق اسلام اباد در روز جمعه بازگشایی خواهد شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.