حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی فارس با واگذاری ۳۰هکتار زمین دولتی

خبرآنلاین چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 11:53
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از واگذاری اولیه ۳۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف حمایت از تولید، ساماندهی بهره‌برداری و تقویت ظرفیت‌های کشاورزی استان انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین، نبی‌الله یزدی با اشاره به برگزاری چهار جلسه شورای هفت‌نفره هیئت واگذاری در سال جاری اظهار کرد: در این جلسات، روند واگذاری و مدیریت اراضی با هدف حمایت از تولید و تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته است.

او اضافه کرد: در نتیجه مصوبات این جلسات، واگذاری اولیه ۳۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی در اختیار سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی قرار گرفته تا زمینه اجرای طرح‌های تولیدی و افزایش ظرفیت تولید در استان فراهم شود.

یزدی با بیان اینکه ساماندهی قراردادها و تثبیت بهره‌برداری‌ها از اولویت‌های این مجموعه بوده است ادامه داد: در این مدت، انتقال قطعی سه قطعه زمین به مساحت مجموع ۱۶.۵ هکتار انجام شده که هدف از آن تثبیت حقوق بهره‌برداران و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری بوده است.

تمدید ۳۶ قرارداد و فسخ ۲ قرارداد

او عنوان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۳۶ مورد تمدید قرارداد اجاره واگذاری اراضی انجام شده و دو مورد فسخ قرارداد نیز به دلیل عدم اجرای تعهدات و ضوابط قانونی ثبت شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در راستای تحقق شعار سال، تقویت اقتصاد مقاومتی و ارتقای امنیت غذایی کشور انجام می‌شود تا روند تولید در بخش کشاورزی با ثبات و استمرار ادامه یابد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.