واکنش اوقاف فلسطین به اقدام شهرک‌نشینان در به آتش کشیدن 2 مسجد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 13:36
وزارت اوقاف فلسطین اقدام شهرک نشینان صهیونیست در به آتش‌ کشیدن دو مسجد در شمال رام الله را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت اوقاف فلسطین امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان صهیونیست و آتش‌ کشیدن دو مسجد در شهرک‌های «جلجلیا» و «مزارع النوبانی» در شمال رام الله را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت اوقاف آمده است که این تجاوزی خطرناک است که اماکن مذهبی را هدف قرار داده و ناقض تمام قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است که حفاظت از اماکن مقدس را تضمین می‌کند.

وزارت اوقاف فلسطین افزود:  این تجاوزات نشان‌دهنده تشدید خطرناک تنش و تحریک احساسات ملت فلسطین است و در چارچوب سیاست هدف قرار دادن اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قرار می‌گیرد.

این وزارتخانه از جامعه بین‌المللی و مؤسسات حقوق بشری و بشردوستانه خواست فوراً برای توقف این تجاوزات، حفاظت از اماکن مذهبی و مقدس و پاسخگو کردن عاملان جنایات مکرر علیه ملت فلسطین و اماکن مقدس آنها، مداخله کنند.

شهرک‌نشینان صهیونیست امروز در حمله به روستای «جلجلیا» در شمال رام‌الله، یک مسجد را به آتش کشیدند و شعارهای نژادپرستانه‌ای بر دیوارهای آن و ساختمان‌های اطراف نوشتند.

دو روز پیش نیز شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای برقا واقع در شرق رام الله یورش برده و مسجد النور را به آتش کشیدند و برخی از نمازگزاران را به محاصره خود در آوردند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.