نصب سامانه‌های انرژی خورشیدی در ۱۲ هزار مدرسه کشور آغاز شد

رکنا چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 14:05
رکنا، علیرضا کاظمی با اشاره به بهبود شرایط مالی این وزارتخانه در سال گذشته، از آغاز عملیات نصب سامانه‌های انرژی خورشیدی در ۱۲ هزار مدرسه کشور خبر داد و تکمیل تحول در محتوای آموزشی را پروژه‌ای هفت‌ساله دانست که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

به گزارش خبرنگار رکنا،  وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرحی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تجهیز مدارس خبر داد و اعلام کرد سامانه‌های انرژی خورشیدی در ۱۲ هزار مدرسه کشور نصب می‌شود.

علیرضا کاظمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های تحول آموزشی گفت بازنگری و تدوین بیش از ۹۵۰ عنوان درسی و اجرای کامل تغییرات در ۱۲ پایه تحصیلی فرآیندی تخصصی و زمان‌بر است و تحقق کامل آن حدود هفت سال زمان نیاز دارد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مالی این وزارتخانه اظهار کرد با وجود محدودیت‌های اقتصادی، آموزش و پرورش در سال گذشته یکی از بهترین دوره‌های مالی خود در دهه‌های اخیر را پشت سر گذاشت؛ به‌گونه‌ای که پرداخت دو پاداش بازنشستگی در یک سال و به‌روز شدن پرداخت حق‌التدریس معلمان و حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانی از نتایج این شرایط بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود در آینده نزدیک پنج هزار کلاس درس به تجهیزات آموزشی نوین مجهز می‌شوند و همزمان طرح نصب سامانه‌های خورشیدی در ۱۲ هزار مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.