گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه درمورد یادداشت تفاهم

افکار نیوز چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 14:24
وزرای امور خارجه ایران و روسیه در مورد یادداشت تفاهم اسلام آباد گفتگو کردند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ظهر امروز چهارشنبه با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان طی یک تماس تلفنی در خصوص یادداشت تفاهم اسلام آباد و برخی موضوعات منطقه ای و دوجانبه رایزنی کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تشریح جزییات مربوط به تفاهم نامه،بر مسئولیت ایالات متحده آمریکا در قبال حسن اجرای بندهای آن و ضرورت توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان تأکید کرد.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز ضمن استقبال از نهایی شدن متن یادداشت تفاهم، بر حمایت کامل کشورش از اجرای مفاد آن تصریح کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور با اشاره به لزوم حمایت جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد از این تفاهم، همچنین بر ضرورت تداوم همکاری های دیپلماتیک بین کشورهای منطقه با هدف تثبیت صلح و ثبات تاکید کردند.

طرفین همچنین ضمن تبادل نظر درباره برخی موضوعات در روابط دوجانبه، در خصوص پیگیری موارد مطرح‌شده و رسیدگی به آن‌ها توافق کردند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.