رییس جمهور لبنان روز دوشنبه در گفتوگو با سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرده بود که تفاهم اخیر میان ایالات متحده و ایران به کاهش تنشها در منطقه و گشایش مسیر راهحلهای دیپلماتیک منجر شود.
رئیسجمهور لبنان گفت: ما از آتشبس حمایت میکنیم و از هر کشوری از جمله ایران که برای دستیابی به آن کمک کند، استقبال میکنیم.
به گزارش ایرنا به نقل از النشره، «جوزف عون» رئیسجمهور لبنان در ادامه اظهارات خود افزود: «دولت مسئول مذاکرات است و هیچ کس نمیتواند جایگزین آن شود. هرگونه توافقی از طریق ما حاصل خواهد شد، نه با هزینه ما.»
وی تصریح کرد: «هیچ نگرانی برای صلح مدنی وجود ندارد و هر کسی که آن را تهدید کند، ضعیف شده و به دنبال ترساندن دیگران برای ماندن در قدرت است.»
رییس جمهور لبنان روز دوشنبه در گفتوگو با سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرده بود که تفاهم اخیر میان ایالات متحده و ایران به کاهش تنشها در منطقه و گشایش مسیر راهحلهای دیپلماتیک منجر شود.
عون در گفتوگو با عراقچی تاکید کرد که ثبات، امنیت و حاکمیت لبنان همچنان از اولویتهای اصلی این کشور به شمار میرود.
توافق آتشبس میان آمریکا و ایران که قرار است روز جمعه در سوئیس به امضا برسد، با واکنشهای مختلف منطقهای و بینالمللی همراه شده و بسیاری از کشورها آن را فرصتی برای کاهش تنشها در منطقه دانستهاند.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.