عراقچی: مسئولیت حسن اجرای مفاد تفاهم بر عهده آمریکا است

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 17:25
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که مسئولیت حسن اجرای مفاد تفاهم بر عهده آمریکا است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس  عراقچی وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با وانگ یی وزیر خارجه چین، ضمن تشریح جزییات یادداشت تفاهم اسلام آباد برای همتای چینی خود، اظهار امیدواری کرد که ایران و چین بتوانند از فرصت های این تفاهم نامه برای توسعه روابط خود به ویژه در حوزه های انرژی و اقتصادی بهره مند شوند.

عراقچی همچنین با اشاره به تجارب گذشته که موجب شکل‌گیری بی‌اعتمادی عمیق ایران نسبت به آمریکا شده است، تصریح کرد: «مسئولیت اجرای کامل و حسن اجرای مفاد این تفاهم، به‌ویژه در زمینه پایان دادن به جنگ در تمامی جبهه‌ها، بر عهده ایالات متحده آمریکاست.»

وزیر امور خارجه چین نیز با استقبال از یادداشت تفاهم، از ایستادگی دولت و ملت ایران در برابر فشارها و سیاست‌های زورگویانه تقدیر کرد و در عین حال، رویکرد مسئولانه و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در مسیر حل‌وفصل مسائل و پیشبرد گفت‌وگوها را مورد تحسین قرار داد.

وانگ یی با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق و کامل مفاد این تفاهم‌نامه، همچنین آمادگی چین را برای همکاری در راستای تسهیل اجرای آن، تقویت تعاملات منطقه‌ای و کمک به رفع ابهامات و چالش‌های موجود بین کشورهای منطقه اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.