به گزارش "ورزش سه" داغ ترین بحث هنگام تعطیلی لیگ برتر به طور قطع انتخاب نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان بود. جایی که بعد از گفت و گوهای جنجالی فراوان در نهایت منجر به حضور استقلال و تراکتور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در آسیا شد. اما عدم صدور مجوز حرفهای برای سپاهان در نهایت یک جنگ بزرگ بین سه تیم گل گهر سیرجان، چادرملو و پرسپولیس به وجود آورد.
به همین دلیل فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت کارگروهی را برای تعیین تیم سوم ایران که در سطح دوم فوتبال آسیا حاضر خواهد شد، تشکیل دهد. این کارگروه پس از تشکیل جلسه مدلی را مصوب کرد که این سه تیم به صورت حذفی با یکدیگر بازی کنند و تیم برنده در نهایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شود. اما چند روز بعد AFC با انتشار لیست تیمها، استقلال و تراکتور را برای لیگ نخبگان معرفی کرد و گلگهر را نماینده ایران در سطح دوم فوتبال آسیا دانست.

در همین راستا خبر رسیده است که مصوبه کارگروه تعیین نمایندگان آسیا در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب نشده است. محمد اسفندیارپور، مدیرعامل باشگاه گلگهر سیرجان و یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص به تسنیم میگوید: قرار بود راهکار عملی بدهند که مصوب نشده است. مصوبه فدراسیون فوتبال همان چیزی است که سازمان لیگ اعلام کرده بود، یعنی تیمهای اول و دوم راهی لیگ نخبگان آسیا شوند و تیم سوم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2 را بدست بیاورد. وقتی سپاهان نتوانست مجوز حرفهای بگیرد تیم بعدی باید جایگزین میشد که گلگهر سیرجان بود.
البته در این بین باید در انتظار حکم نهایی کمیته استیناف در خصوص پرونده شکایت گلگهر از چادرملو اردکان نیز بود. جایی که کمیته انضباطی با صدور حکم 3-0 به سود سیرجانیها باعث تغییر در جدول لیگ برتر شد و البته یزدیها پرونده را برای شکستن رای به کمیته استیناف بردهاند و باید در انتظار نتیجه نهایی بود.