ترامپ: به ایران گفتیم اگر توافق نکند، بمباران از سر گرفته می‌شود | اگر با ایران توافق نمی‌کردیم، تنگه هرمز بازگشایی نمی‌شد | حکومت در ایران تغییر کرده است

اقتصادنیوز چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 20:25
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد مفاد یادداشت تفاهم نشان می‌دهد توافق حاصل‌شده برای واشنگتن دستاوردهای مهمی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، الجزیره در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به دنبال جبران شکست کشورش در تقابل نظامی با تهران و دستاوردسازی است، بدون اشاره به باز بودن تنگه هرمز پیش از تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران و تبعات ایجاد ناآرامی در آن، ادعا کرد: توافق با ایران به درگیری فعلی پایان می‌دهد، بازگشایی تنگه هرمز را تضمین می‌کند و مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود! اگر ما با ایران توافق نمی‌کردیم، تنگه هرمز بازگشایی نمی‌شد. 2 روز گذشته بسیار دشوار بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه عادت خودشیفتگی اش، ادعا کرد: ما با ایران به توافقی رسیدیم که به هر آنچه می‌خواستیم و حتی بیشتر از آن دست یافتیم! قیمت نفت پس از توافق با ایران به سطوح بی‌ سابقه‌ای سقوط کرد. توافق با ایران خوب است و این موضوع را در متن یادداشت تفاهم خواهید دید.

دونالد ترامپ سپس با طرح ادعایی در خصوص جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: معتقدم حکومت در ایران تغییر کرده است! به ایرانی‌ها اطلاع دادیم که اگر به توافق نرسیم، بمباران آنها را برای یک شب دیگر ازسر خواهیم گرفت!

ترامپ که نمی خواهد از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای تهران حرفی بزند، ادعا کرد: ایران موافقت کرد که سلاح هسته‌ای نداشته باشد و این را در توافق خواهید دید.

این مقام آمریکایی که بمباران هسته ای ژاپن در کارنامه سیاه کشورش ثبت شده است، گفت: بیشترین تعداد بمب هسته‌ای را در جهان داریم و امیدواریم از آنها استفاده نکنیم.

وی گفت: رهبران جدید ایران باهوش‌تر هستند. من در اجلاس گروه- ۷ جزئیات توافق ایران را با سران کشورهای حاضر در میان گذاشتم و آنها از اینکه ما به توافق رسیدیم، بسیار خوشحال هستند. من با نتانیاهو در مورد لبنان اختلاف نظر داشتم و به او گفتم که با خویشتنداری عمل کند. من این توافق را انجام دادم، زیرا نمی‌خواستم شاهد یک فاجعه اقتصادی (در آمریکا و در جهان) باشم. اگر من مداخله نمی‌کردم، ایران خاورمیانه (غرب آسیا) و اسرائیل را نابود می‌کرد.

دونالد ترامپ بدون محکوم کردن نقض مکرر آتش بس در لبنان از سوی اشغالگران صهیونیست، تنها به این واکنش لفظی علیه صهیونیست ها بسنده کرد: اسرائیل می‌تواند در مورد حزب‌الله عملکرد بهتری داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا با افشای دوباره سرسپردگی مقامات واشنگتن به صهیونیسم جهانی اذعان کرد: ما یک نسخه از یادداشت تفاهم را برای (رژیم) اسرائیل ارسال کرده‌ایم.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.