ایتالیا سفارت خود در تهران را جمعه بازگشایی می‌کند

خبرآنلاین چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 22:03
وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد سفارت این کشور در تهران روز جمعه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت. رم این تصمیم را در پی کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا و در آستانه امضای توافق نهایی میان دو کشور اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه ایتالیا روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان اعلام کرد که سفارت ایتالیا در تهران از روز جمعه بازگشایی خواهد شد.

تاجانی گفت: «سفارت ما در تهران روز جمعه بازگشایی می‌شود.»

ایتالیا در ماه‌های گذشته و در پی افزایش تنش‌های منطقه‌ای، فعالیت سفارت خود در پایتخت ایران را به طور موقت متوقف کرده بود. وزیر خارجه این کشور افزود که سفیر ایتالیا به همراه دیپلمات‌ها و کارکنان وزارت خارجه به تهران بازخواهند گشت تا روند ازسرگیری فعالیت سفارت تکمیل شود.

تاجانی تفاهم‌های اخیر میان ایران و آمریکا را «تحولی امیدوارکننده» توصیف کرد و گفت نشانه‌هایی از صلح در خاورمیانه دیده می‌شود که نباید از دست برود.

وی همچنین اعلام کرد که قرار است با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کند و تاکید کرد ایتالیا آماده است از تلاش‌ها برای تبدیل تفاهم میان تهران و واشنگتن به صلحی پایدار حمایت کند.

وزیر خارجه ایتالیا در ادامه بر اهمیت بازگشت آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز تاکید کرد و گفت این موضوع برای اقتصاد ایتالیا اهمیت حیاتی دارد.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.