قالیباف: همزمان با مذاکرات به تمام اقدامات دشمن در خلیج فارس پاسخ مناسب دادیم/ جنگ در ۴ میدان مبارزه در جریان است/ اگر مذاکره نبود، به هدفمان نمی‌رسیدیم

مشرق نیوز چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 23:34
رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: جنگ در ۴ میدان مبارزه نظامی، میدان مبارزه خیابان، میدان مبارزه دیپلماسی و میدان خدمت به مردم در جریان است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان در گفت و گوی تلویزیونی با مردم گفت: امسال ماه عزای حسینی را در شرایطی برگزار می‌کنیم که جای خیلی از عزیزان میان ما خالی است و خاطره آنان در ذهن ما زنده است؛ یاد همه شهدای عزیز و گرانقدرمان، و در صدر آن‌ها امام شهیدمان، امامی که هم حسینی شدن را، هم حسینی زیستن را، و هم حسینی رفتن را به همه ما آموختند.

وی افزود: امام شهیدی که پرچم حق و عدالت، پرچم آزادی، و پرچم عاشورایی و فرهنگ عاشورایی را از امام کبیرمان به دست گرفتند و تا این جنگ سوم، در آغاز جنگ سوم حسینی رفتند و آن را به امانت به صالحان خودشان دادند.

قالیباف در ادامه ابراز امیدواری کرد همه ما راه شهدا، راه امام شهدا و فرهنگ شهدا، و فرهنگ عاشورا را ان‌شاءالله پیش ببریم و همچنیت افزود: امیدوارم که عزاداری همه عزیزان مورد قبول حضرت حق باشد و ان‌شاءالله ذخیره‌ای برای تربیت حسینی باشد.

بر قدرت‌های اول نظامی جهان پیروز شدیم 

رئیس هیات مذاکره کننده ایران خاطرنشان کرد:  اجازه ندادیم هیچ‌یک از ۹ هدفی که رژیم صهیونیستی و آمریکا برای شروع این جنگ بیان کرده بودند، محقق شود؛ آن‌ها به هیچ‌کدام از مقاصد خود نرسیدند. این جنگ، دقیقاً ابعاد مختلف را نشان داد.

وی افزود: اگر نگاهی به دوران دفاع مقدس بیندازیم، مردم در آن دوران نیز در جنگ حضور داشتند، اما نقش آن‌ها عمدتاً پشتیبان بود؛ یعنی کمک‌های مادی ارائه می‌دادند و فضای جنگ و جبهه در همان محیط‌های جغرافیایی محدود به «جبهه» و «پشت جبهه» بود و بقیه کشور چندان تحت تأثیر مستقیم آن فضای جنگی نبودند.

رییس هیات مذاکره کننده کشورمان تاکید کرد: اما امروز، وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ما با چهار میدان روبه‌رو هستیم نخست، میدان نظامی ماست؛ که در آن نیروهای مسلح ما، با تدبیر، شجاعت و ایثارگری بالا، به بهترین شکل ممکن در حال انجام وظیفه و جلوداری هستند.

قالیباف ادامه داد: دوم، میدان مردمی ماست؛ میدانی که امروز از آن یاد می‌کنیم، همان «خیابان مردم» است. از آن شب حادثه – یعنی سحرگاه دهم ماه مبارک رمضان – مردم سحری‌خورده یا نخورده، به میدان آمدند.

وی افزود: این مردم، به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «اگر ما هم نباشیم، شما ملت مبعوث شده‌اید»؛ و ما دیدیم که ملت چگونه به صحنه آمدند. این میدان، میدانی است که همچنان ادامه دارد.

قالیباف یادآور شد: سوم، میدان دیپلماسی ماست؛ که در آن با اقتدار حضور داریم و چهارم، میدان مذاکره است؛ که در مورد جزئیات آن، اگر امشب فرصت اجازه دهد، مفصل خدمت شما و مردم عزیز توضیح خواهم داد.

ادامه دارد...

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.