بقایی: متن تفاهم‌نامه ایران و آمریکا به امضای طرفین رسید

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 00:53
سخنگوی وزارت امور خارجه از امضای تفاهمنامه ایران و آمریکا توسط روسای جمهور دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد‌: الان که با شما صحبت می‌کنم احتمالاً متن تفاهم نامه اسلام آباد به امضای روسای جمهور ایران و آمریکا رسیده باشد.

وی با اعلام اینکه تفاهمنامه ایران و آمریکا قرار شد که به صورت دیجیتال امضا شود، گفت: وقتی تفاهمنامه به امضای روسای جمهور دو کشور برسد، نقض آن هزینه بیشتری خواهد داشت.

بقایی افزود: تا این لحظه برنامه حضور تیم‌های مذاکره کننده در ژنو پابرجاست، اما امضای تفاهمنامه به صورت دیجیتالی بوده و مراسم امضایی در سوئیس برگزار نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: متن تفاهمنامه ایران و آمریکا الان رسماً نهایی شده است چرا که دو طرف آن را امضا کرده‌اند. 

وی گفت: الان اگر متن را مرور کنیم خواهیم دید که چیز ناگفته‌ای را در این مدت نداشته‌ایم. همه موارد را کم و بیش بیان کرده‌ بودیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که دوستانش را در هیچ شرایطی تنها نمی‌گذارد. برای ما آتش بس و خاتمه جنگ در لبنان به اندازه ایران اهمیت داشت و دارد. در بند اول یادداشت تفاهم، سه بار نام لبنان آمده است. احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی لبنان آمده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.