به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: الان که با شما صحبت میکنم احتمالاً متن تفاهم نامه اسلام آباد به امضای روسای جمهور ایران و آمریکا رسیده باشد.
وی با اعلام اینکه تفاهمنامه ایران و آمریکا قرار شد که به صورت دیجیتال امضا شود، گفت: وقتی تفاهمنامه به امضای روسای جمهور دو کشور برسد، نقض آن هزینه بیشتری خواهد داشت.
بقایی افزود: تا این لحظه برنامه حضور تیمهای مذاکره کننده در ژنو پابرجاست، اما امضای تفاهمنامه به صورت دیجیتالی بوده و مراسم امضایی در سوئیس برگزار نخواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: متن تفاهمنامه ایران و آمریکا الان رسماً نهایی شده است چرا که دو طرف آن را امضا کردهاند.
وی گفت: الان اگر متن را مرور کنیم خواهیم دید که چیز ناگفتهای را در این مدت نداشتهایم. همه موارد را کم و بیش بیان کرده بودیم.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که دوستانش را در هیچ شرایطی تنها نمیگذارد. برای ما آتش بس و خاتمه جنگ در لبنان به اندازه ایران اهمیت داشت و دارد. در بند اول یادداشت تفاهم، سه بار نام لبنان آمده است. احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی لبنان آمده است.
انتهای پیام/