تقدیر و تشکر نخست‌وزیر پاکستان از ایران و آمریکا

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 03:48
شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان، در پیامی از ایران و آمریکا بابت امضای تفاهمنامه پایان جنگ تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان، در پیامی پس از امضای الکترونیکی یادداشت تفاهم میان رؤسای جمهور ایران و آمریکا، نوشت: باعث افتخار من است که اعلام کنم «یادداشت تفاهم اسلام‌آباد» که یک توافق تاریخی به شمار می‌رود، امروز به‌صورت الکترونیکی میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران به امضا رسیده است. 

او نوشت: امضای این توافق در عالی‌ترین سطح دولت‌های دو طرف، نشان‌دهنده تعهد آنان به حل‌وفصل دیپلماتیک این مناقشه است. یادداشت تفاهم اسلام‌آباد بلافاصله لازم‌الاجرا خواهد بود و در گام نخست، جمهوری اسلامی ایران فوراً تنگه هرمز را بازگشایی خواهد کرد و ایالات متحده آمریکا نیز بلافاصله محاصره دریایی را لغو خواهد نمود.

شهبار شریف ضمن تقدیر از مقامات امریکایی و ایرانی، افزود: پاکستان با حمایت دولت قطر به عنوان میانجی همکار، مطابق برنامه در تاریخ 19 ژوئن 2026 [روز جمعه]در سوئیس میزبان مراسم رسمی این رویداد تاریخی خواهد بود تا ضمن گرامی‌داشت این دستاورد مهم، مذاکرات در سطح فنی نیز آغاز شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.