چه کسانی با ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند؟/ جزئیات قانون جدید بازنشستگی

خبرآنلاین پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 07:36
قانون جدید بازنشستگی تأمین اجتماعی با افزایش تدریجی سن و سابقه موردنیاز برای بازنشستگی اجرایی شده است. بر اساس این قانون برای برخی گروه‌ها از جمله زنان، شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور و رانندگان، شرایط ویژه و امکان بازنشستگی زودتر از موعد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرآنلاین،بر اساس مقررات جدید بازنشستگی، سن بازنشستگی مردان از ۶۰ به ۶۲ سال و حداقل سابقه لازم از ۳۰ به ۳۵ سال افزایش یافته است. برای زنان نیز حداقل سن بازنشستگی ۵۵ سال با ۲۰ سال سابقه تعیین شده است.

نور نیوز در خبری نوشت:طبق این ضوابط، افرادی که هنگام اجرای قانون کمتر از ۱۵ سال سابقه بیمه داشته‌اند، باید ۵ سال بیشتر از شرایط قبلی سابقه پرداخت کنند. همچنین برای افراد دارای سابقه بین ۱۵ تا ۲۸ سال، افزایش سابقه به‌صورت پلکانی اعمال می‌شود. در مقابل، بیمه‌شدگانی که بیش از ۲۸ سال سابقه دارند، مشمول افزایش سنوات نشده و می‌توانند مطابق مقررات قبلی بازنشسته شوند.

این قانون همچنین برای برخی گروه‌ها از جمله شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور، رانندگان و زنان دارای سه فرزند یا بیشتر شرایط ویژه‌ای پیش‌بینی کرده که امکان بازنشستگی زودتر از موعد را فراهم می‌کند. بنابراین، بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه عمدتاً برای زنان واجد شرایط یا برخی گروه‌های دارای قوانین خاص امکان‌پذیر خواهد بود. 

چه کسانی با ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند؟/ جزئیات قانون جدید بازنشستگی

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.