درخواست مجدد لهستان از آلمان برای پرداخت سریع غرامت جنگ جهانی

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 09:47
وزیر خارجه لهستان در جریان سفر به برلین پرداخت سریع غرامت جنگ جهانی را درخواست کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان تی وی، رادوسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان، در جریان سفر خود به برلین از دولت آلمان خواست تا به سرعت به قربانیان اندک باقی‌مانده از اشغال لهستان توسط آلمان در طول جنگ جهانی دوم غرامت بپردازد.

سیکورسکی در سخنرانی خود در مجمع آلمان- لهستان در وزارت امور خارجه فدرال گفت: لهستان انتظار دارد هم از نظر اخلاقی و هم از نظر مادی غرامت دریافت شود. جمهوری فدرال آلمان باید این موضوع را جدی بگیرد و خیلی سریع به این چالش رسیدگی کند.

وزیر امور خارجه لهستان گفت: آخرین شاهدان زنده جنگ جهانی دوم همین الان در حال مرگ هستند. افرادی هستند که به ویژه در دوران اشغال آلمان رنج کشیدند که شامل قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری و کارگران اجباری هستند. ما نباید این پرسش‌های تاریخی را فراموش کنیم.

دولت آلمان تاکنون از پذیرش درخواست دیرینه لهستان برای پرداخت غرامت خودداری کرده است. برلین این موضوع را پایان یافته می‌داند، زیرا به زعم دولت آلمان جمهوری خلق لهستان در آن زمان طبق قرارداد در سال 1953 از هرگونه ادعای بیشتر صرف نظر کرد.

یوهان وادفول، وزیر امور خارجه آلمان، در سخنرانی خود در افتتاحیه این مجمع به این درخواست نپرداخت. این نکته همچنین در بیانیه امضا شده توسط هر دو وزیر در سی و پنجمین سالگرد پیمان همسایگی خوب و همکاری دوستانه ذکر نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.