سوئیس: جمعه، مذاکرات مقدماتی میان ایران و آمریکا

عصر ایران پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 10:51
همچنان برگزاری نشست در سوئیس در دستور کار قرار دارد. باید دید طرفین طی ساعات آینده و از طریق میانجی‌ها به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

دولت سوئیس از برگزاری جلسه‌ای در روز جمعه با حضور نمایندگانی از ایالات متحده، ایران، پاکستان، قطر و سایر کشورهای علاقه‌مند برای مذاکرات مقدماتی خبر داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دولت سوئیس امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حال حاضر برنامه این است که روز جمعه جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از آمریکا، ایران، پاکستان، قطر و سایر کشورهای مربوطه، برای برگزاری مذاکرات مقدماتی درباره اجرای توافق صلح برگزار شود.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در پاسخ به سوالی درباره برنامه روز جمعه با توجه به امضای یادداشت تفاهم میان روسای جمهور ایران و آمریکا تاکید کرد: در هر صورت قرار است وارد فاز بعدی مذاکرات شویم و همچنان برگزاری نشست در سوئیس در دستور کار قرار دارد. باید دید طرفین طی ساعات آینده و از طریق میانجی‌ها به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در ساعات اولیه امروز از امضای رسمی یادداشت تفاهمی میان روسای جمهور ایران و آمریکا خبر داد و متن توافق هم از سوی ۲ طرف منتشر شده است.

او تصریح کرد که تمرکز اصلی در این مرحله بر توقف جنگ بوده و از حالا به بعد ۲ طرف ۶۰ روز فرصت خواهند داشت تا درباره مسایل باقی مانده از جمله مساله هسته‌ای مذاکره کنند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.