واکنش سناتور ارشد آمریکایی به تفاهم‌نامه: ریگان در گور لرزید!

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 11:29
سناتور ارشد آمریکایی مفاد سند تفاهم میان واشنگتن و تهران را ضربه‌ای به حزب جمهوری‌خواه تلقی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بیل کسیدی» عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا مفاد سند تفاهم میان واشنگتن و تهران را ضربه‌ای به این حزب تلقی کرده و با یادآوری دستاوردهای سیاست خارجی «رونالد ریگان» به آن تاخته است.

او در حساب کاربری‌اش در شبکه ایکس نوشت: «ریگان در گور به خود می‌لرزد. جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران مهار نشده و آن‌ها آموخته‌اند که تهدیدِ تنگه هرمز نتیجه‌بخش است و بدون شک در آینده نیز از این اهرم استفاده خواهند کرد. حالا، ایران طبق این توافق، اجازه می‌یابد زیرساخت‌های کاملاً جدیدی بسازد.»

وی در ادامه نوشته است: «پیش از جنگ، تنگه باز بود، ایران تحت فشار شدید تحریم‌ها قرار داشت و 13 سرباز آمریکایی زنده بودند. اما حالا، 13 آمریکایی کشته شده‌اند، خانواده‌ها میلیاردها دلار هزینه اضافی بابت سوخت پرداخت کرده‌اند، تحریم‌ها لغو خواهند شد و بمباران‌ها متوقف شده است. این بزرگ‌ترین فاجعه در سیاست خارجیِ چند دهه اخیر است.»

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.