ترامپ: اگر توافق نمی‌کردیم ذخایر استراتژیک نفت ۴ هفته دیگر تمام می‌شد

فرارو پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 12:07
ترامپ روز چهارشنبه گفت که اگر تنگه هرمز باز نمی‌شد، ذخایر نفت می‌توانست ظرف چهار هفته تمام شود.

فرارو- ترامپ در فرانسه در اجلاس گروه هفت، در مورد تفاهم‌نامه اخیر با ایران، گفت: «حدود چهار هفته دیگر ذخایر ما تمام می‌شود. می‌دانید، ذخایر در سراسر جهان وجود دارد و ما واقعاً تمام خواهیم شد و زمانی خواهد رسید که دیگر نمی‌توانید آن را به دست آورید.»

به گزارش فرارو به نقل از هیل، او تاکید کرد: اگر نفت تمام شود، «آشوب» خواهد شد.

او در مورد توافق ایران گفت: «این توافق به کشتی‌ها اجازه می‌دهد که بروند. اما اگر به بمباران ادامه دهیم، آن کشتی‌ها نخواهند رفت.»

کاملاً مشخص نیست که آیا صحبت ترامپ درباره تمام شدن نفت درباره موجودی نفت ایالات متحده است یا به موجودی نفت کل جهان اشاره دارد. کاخ سفید نیز از توضیح بیشتر خودداری کرد.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.