ضبط یک کشتی حامل سوخت قاچاق و محکومیت ۴۲ میلیاردی متهمان

فرارو پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 12:15
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از صدور حکم قطعی در پرونده قاچاق گسترده سوخت در خلیج فارس خبر داد.

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، اظهار کرد: در پی کشف ۶۶۰ هزار و ۷۴۷ لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج فارس توسط ضابطین، پرونده‌ای در مراجع قضایی شهرستان ماهشهر تشکیل و پس از طی تشریفات قانونی در دادگاه بدوی و صدور حکم، در دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان نیز مسیر قانونی طی و ضمن رسیدگی، رای صادره مورد تایید و قطعیت یافت.

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه، وی افزود: دادگاه با احراز وقوع جرم، متهمان را به پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالای قاچاق محکوم کرد که میزان آن ۴۲۲ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۸۰ هزار ریال (بیش از ۴۲ میلیارد تومان) تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: همچنین در این پرونده، سوخت مکشوفه به نفع دولت و کشتی حامل سوخت قاچاق به عنوان وسیله ارتکاب جرم ضبط شد.

دهقانی تصریح کرد: افزون بر مجازات‌های مالی، برای عاملان این پرونده نیز حبس تعزیری صادر شده است.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی با هرگونه قاچاق سازمان‌یافته و اخلال در نظام اقتصادی کشور با قاطعیت و در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.