گروسی در مذاکرات سوئیس شرکت می‌کند/ مرحله کنونی باید به تعیین اقدامات عملی و مشخصی منجر شود

خبرآنلاین پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 12:15
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در مذاکرات روز جمعه ایران و آمریکا در سوئیس حضور خواهد داشت و برای تدوین گام‌های عملی و سازوکارهای فنی اجرای توافق اخیر میان دو کشور وارد گفت‌وگو می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، رافائل گروسی روز پنجشنبه در اظهاراتی که در رسانه‌ها بازتاب یافت، یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن را «بسیار مهم» توصیف کرد و گفت؛ اکنون زمان آن رسیده است که آژانس با آمریکا و ایران پای میز گفت‌وگو بنشیند و تدوین گام‌های مشخصی را که باید در چارچوب توافق ایران و آمریکا برداشته شود، آغاز کند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به نشست روز جمعه در سوئیس افزود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این مذاکرات شرکت می‌کند و آماده است نقش خود را در چارچوب سازوکارهای فنی، نظارتی و راستی‌آزمایی ایفا کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که مرحله کنونی باید به تعیین اقدامات عملی و مشخصی منجر شود که ایران و آمریکا در مسیر اجرای توافق انجام خواهند داد.

دولت سوئیس نیز اعلام کرده است که نخستین مذاکرات پس از توافق اخیر تهران و واشنگتن روز جمعه در این کشور برگزار می‌شود و میانجی‌هایی از پاکستان و قطر و نمایندگان شماری از طرف‌های درگیر در این روند حضور خواهند داشت.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.