سناتور آمریکایی: کنترل دائمی ایران بر تنگه هرمز را به رسمیت شناخته‌ایم

مشرق نیوز پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 12:18
سناتور ارشد آمریکایی تفاهم‌نامه میان تهران و واشنگتن را توافقی «نسنجیده» برای طرف آمریکایی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، تد کروز، سناتور ارشد آمریکایی که از حامیان سیاست خارجی دونالد ترامپ به شمار می‌رود تفاهم‌نامه میان تهران و واشنگتن را توافقی «نسنجیده» برای طرف آمریکایی توصیف کرده است.

او در مصاحبه‌ای با رسانه راست‌گرای «دیلی‌وایر» همچنین اذعان کرده که به موجب مفاد این یادداشت تفاهم، ایالات متحده کنترل دائمی ایران بر تنگه هرمز را به رسمیت شناخته است.

کروز به دیلی‌وایر گفت: «علاوه بر این، به نظر می‌رسد که این توافق، نقش دائمی حکومت اسلامی [ایران] در کنترل تنگه هرمز را رسمیت می‌بخشد. دشوار بتوان تصور کرد که چنین چیزی چه منفعتی برای آمریکا می‌تواند داشته باشد.»

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.