امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان، پیامی برای تبریک به مسعود پزشکیان پس از امضای تفاهمنامه پایان جنگ، ارسال کرد.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
«با کمال احترام، به شما و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دستیابی به توافق صلح با ایالات متحده آمریکا صمیمانه تبریک میگویم.
میدانیم که دستیابی به این توافق مهم برای ملت ایران آسان نبوده و حاصل تلاشهای فراوان و اراده قوی آنها میباشد. من معتقدم که توافقات حاصل شده در این زمینه برای تضمین صلح پایدار و جامع در خاورمیانه، تقویت سیستم امنیت بینالمللی و ایجاد محیطی مساعد برای توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی از اهمیت کلیدی برخوردار است.
جمهوری تاجیکستان به عنوان کشوری صلحطلب و طرفدار حلوفصل همه اختلافات و درگیریها از طریق مذاکره و گفت و گوی دیپلماتیک، از این رویداد مهم استقبال میکند.
برای شما آرزوی سلامتی و دستاوردهای جدید و برای مردم دوست و برادر ایران آرزوی صلح، امنیت پایدار و پیشرفت و رفاه روزافزون دارم.»