زیدآبادی: این تفاهم‌نامه آغاز یک رویکرد تازهٔ دوجانبه است

فرارو پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 13:33
احمد زیدآبادی نوشت: مهمترین بند تفاهم‌نامه، همان بند اول آن است که بر پایان دائمی جنگ و درگیری نظامی بین آمریکا و متحدان آن با ایران و متحدانش تأکید می‌کند.

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی، در یادداشتی تحت عنوان «شاه‌بیت تفاهم‌نامه» در کانال تلگرامی خود نوشت: «بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران سیاسی در مورد متن تفاهم‌نامهٔ بین ایران و آمریکا دچار سوءتفاهم شده‌اند.

این تفاهم‌نامه رد و بدل چند امتیاز نیست، آغاز یک رویکرد تازهٔ دوجانبه است. مهمترین بند تفاهم‌نامه، همان بند اول آن است که بر پایان دائمی جنگ و درگیری نظامی بین آمریکا و متحدان آن با ایران و متحدانش تأکید می‌کند.

این به معنای خارج شدن دو طرف از دایرهٔ خصومتِ معطوف به برخورد با یکدیگر است و پویایی بی‌سابقه‌ای به مناسبات دوجانبه می‌دهد.

در واقع سایر بندهای تفاهم‌نامه در پرتو همین بند معنا و مفهوم پیدا می‌کنند. به نظرم منتقدان تفاهم‌نامه در بین اعضای حزب دموکرات آمریکا با کوته‌بینی از دیدن این واقعیت غافل مانده‌اند و سخن به گزاف می‌گویند.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.