مهم‌ترین اصل توافق میان ایران و آمریکا

مشرق نیوز پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 14:20

به گزارش مشرق، حسین موسویان دیپلمات سابق در توئیتر نوشت:

امضای تفاهم‌نامه میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا توسط رؤسای جمهور دو کشور، نقطه عطفی در روابط تهران و واشنگتن و نخستین سند صلح و تفاهم در این سطح میان دو کشور بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران محسوب می‌شود.

مهم‌ترین اصل این تفاهم‌نامه، تأکید متقابل بر احترام به حاکمیت ملی، استقلال سیاسی و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است؛ اصلی که می‌تواند مبنای شکل‌گیری توافقات جامع‌تر و فصل تازه‌ای از تعاملات دیپلماتیک دو جانبه باشد.

این تفاهم‌نامه فراتر از روابط ایران و آمریکا، بیانگر اراده مشترک دو طرف برای گفت‌وگو، همکاری و مشارکت در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است.

همچنین نقش سازنده و تعیین‌کننده پاکستان، قطر، عربستان سعودی، عمان، ترکیه و مصر در تسهیل این روند، نمونه‌ای موفق از دیپلماسی منطقه‌ای برای حل‌وفصل اختلافات و ایجاد زمینه همکاری‌های گسترده‌تر در سطح منطقه و جهان به شمار می‌رود.

مهم‌ترین اصل توافق میان ایران و آمریکا

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.