رئیس سابق امان: کاش جنگ با ایران را شروع نمی‌کردیم

مشرق نیوز پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 15:01
رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل (امان)، با ابراز پشیمانی از جنگ علیه ایران گفت بهتر بود تل‌آویو این جنگ را آغاز نمی‌کرد.

به گزارش مشرق؛ تامیر هیمن رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان)، در تازه‌ترین مصاحبه خود با اعترافی تلخ، از پیامدهای جنگ اخیر علیه ایران پرده برداشت.

وی با اشاره به توافقات صورت‌گرفته، هشدار داد که این توافق به ایران قدرتی بی‌سابقه اعطا می‌کند و در اظهاراتی پشیمان‌کننده تأکید کرد: «این توافق، توانایی سلطه بر خاورمیانه را در اختیار ایران قرار می‌دهد. اگر می‌دانستیم که اوضاع به این شکل تمام می‌شود، بهتر بود اصلاً این جنگ را آغاز نمی‌کردیم».

این اعتراف حاکی از آن است که جنگ اخیر نه‌تنها نتوانست ایران را تضعیف کند، بلکه عملاً به ارتقای جایگاه راهبردی تهران در خاورمیانه انجامیده است. این اعتراف از زبان یک مقام ارشد اطلاعاتی که طراحی بسیاری از عملیات‌های اسرائیل علیه ایران را در کارنامه خود دارد، دارای پیامی روشن برای محافل سیاسی و امنیتی منطقه است: محاسبات غلط نظامی، هزینه‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را بر کشورهای متجاوز تحمیل می‌کند.

پیش از تامیر هیمن، یائیر لاپید رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی نیز به نتانیاهو تاخت و گفت که او وعده پیروزی تاریخی داد، اما حاصل آن باز شدن تنگه هرمز، پول برای سپاه، موشک‌های بالستیک علیه اسرائیل و تنش با آمریکا بود.

روزنامه عبری هاآرتص نیز در پی اعلام توافق میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، نوشت که فاجعه ایران، یکی از مهم‌ترین ناکامی‌های نتانیاهو از ۷ اکتبر محسوب می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.