اعزام کشتی‌های مین‌روب آلمان به خلیج فارس

فرارو پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 19:13
بررسی مشارکت در عملیات مین‌روبی در نزدیکی تنگه هرمز در دستور کار ناتو قرار دارد.

فرارو- بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان امروز هنگام ورود به بروکسل برای دیدار با همتایان خود در ناتو اعلام کرد که در صورت تایید ایران این کشور، دو کشتی را به دریای سرخ اعزام می‌کند تا برای ماموریت احتمالی نظامی در تنگه هرمز آماده شوند.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، او گفت: همین الان که ما صحبت می‌کنیم، کشتی مین‌روب آلمانی «فولدا» و کشتی تدارکاتی «موزل» از طریق آبراه سوئز به سمت دریای سرخ در حرکت هستند.

پیستوریوس جدول زمانی مشخصی را در این زمینه ارائه نکرد اما گفت که قبل از هرگونه مشارکت در عملیات مین‌روبی، تأیید ایران و عمان لازم است و هرگونه مأموریتی به تحولات مذاکرات بین ایران و ایالات متحده نیز بستگی دارد.

ساعاتی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توافقی را با ایران امضا کرد، مقامات صنعت کشتیرانی و بیمه خواستار استقرار فوری کشتی‌های مین‌روبی در تنگه هرمز شدند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.