رکورد اخراج در جام جهانی ۲۰۲۲ شکسته شد

ورزش سه جمعه 29 خرداد 1405 - 04:22
دو اخراجی قطر در دیدار مقابل کانادا باعث شد تعداد کارت‌های قرمز جام جهانی ۲۰۲۶ تنها پس از ۲۷ مسابقه از کل جام جهانی ۲۰۲۲ فراتر برود.

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم‌های ملی قطر و کانادا در هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ با اتفاقات جنجالی و اخراج دو بازیکن قطری همراه شد؛ اتفاقی که یک آمار قابل توجه را در این دوره از رقابت‌ها رقم زد.

در حالی که کانادا با گل‌های کایل لارین در دقیقه ۱۶ و جاناتان دیوید در دقایق ۲۹ و ۴۸ با نتیجه ۳ بر صفر از حریف خود پیش افتاده بود، قطر از دقیقه ۳۳ با اخراج همام احمد ۱۰ نفره شد و کار سختی برای بازگشت به مسابقه پیدا کرد.

مشکلات قطری‌ها در نیمه دوم ادامه یافت و در دقیقه ۵۴ عاصم مَدبو پس از یک تکل خشن روی یکی از بازیکنان کانادا با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. این صحنه باعث مصدومیت شدید اسماعیل کونه، هافبک کانادا، شد و بازی برای دقایقی متوقف ماند تا کادر پزشکی به مداوای او بپردازد. در نهایت ناتان سالیبا به جای کونه وارد زمین شد.

با اخراج دوم بازیکنان قطر، تعداد کارت‌های قرمز جام جهانی ۲۰۲۶ به عدد ۶ رسید؛ آماری که تنها در ۲۷ مسابقه ثبت شده است. این در حالی است که در کل ۶۴ مسابقه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، داوران تنها چهار کارت قرمز نشان داده بودند.

2483488

این آمار نشان می‌دهد جام جهانی ۲۰۲۶ تاکنون از نظر تعداد اخراج‌ها رقابت‌های پرتنش‌تر و فیزیکی‌تری نسبت به دوره گذشته داشته است.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.