سیل پول به سازمان سقاب اصفهانی سرریز می‌شود

افکار نیوز شنبه 30 خرداد 1405 - 14:27
با تصویب اساسنامه سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی توسط هیئت وزیران، صندوق بهینه‌سازی انرژی به منابعی جدید از محل درآمدهای نفت، گاز، صرفه‌جویی انرژی و سود شرکت‌های دولتی دسترسی پیدا کرد.

 مصوبه‌ای در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۵ به تصویب هیئت وزیران رسیده است که بر اساس ماده ۱۲ قانون مربوط به منابع صندوق بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی (تحت مدیریت اسماعیل سقاب اصفهانی)، منابع مالی جدید و قابل‌توجهی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی پیش‌بینی شده است.یک برآورد محافظه‌کارانه نشان می‌دهد اگر این ماده از قانون در سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شد، ورودی صندوق احتمالاً حدود ۵۰ همت بود.از مهم‌ترین موارد این ماده می‌توان به اختصاص سالانه یک درصد از سهم دولت از درآمدهای صادرات نفت، میعانات گازی و گاز طبیعی، و همچنین واریز پنج درصد از سود شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو به صندوق اشاره کرد.علاوه بر این، ۱۰ درصد از درآمد حاصل از فروش و صادرات محصولات فرعی گاز و حداقل ۳۰ درصد از سهم دولت از منافع ناشی از صرفه‌جویی انرژی نیز به منابع صندوق افزوده می‌شود.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.