تقویم جدید امتحانات دانشجویان

عصر ایران شنبه 30 خرداد 1405 - 15:46
طبق این مصوبه، معدل ۱۴ برای ورود به دوره فیزیوپاتولوژی و پایان دوره داروسازی و معدل ۱۵ برای ورود به دوره کارورزی به عنوان معیار اصلی در نظر گرفته شده است. 

دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: در راستای کاهش فشردگی برنامه‌های آموزشی و جلوگیری از تأخیر در فراغت از تحصیل دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییراتی در تقویم آموزشی و شیوه برگزاری برخی آزمون‌ها اعمال کرد. 

بر اساس برنامه‌ریزی جدید، سه هفته به نیمسال تحصیلی افزوده شده و آزمون‌های پایان ترم جاری به مردادماه منتقل شده است. همچنین دانشکده‌ها موظف شده‌اند آزمون‌های ناتمام نیمسال اول را طبق زمان‌بندی مشخص برگزار کنند تا روند آموزشی بدون وقفه ادامه یابد. 

در بخش دیگری از این تغییرات، بر اساس ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، شرط معدل جایگزین برخی آزمون‌های جامع از جمله علوم پایه، پیش‌کارورزی و آزمون پایان دوره داروسازی شده است. 

طبق این مصوبه، معدل ۱۴ برای ورود به دوره فیزیوپاتولوژی و پایان دوره داروسازی و معدل ۱۵ برای ورود به دوره کارورزی به عنوان معیار اصلی در نظر گرفته شده است. 

این اصلاحات با هدف تسهیل مسیر آموزشی، جلوگیری از انباشت آزمون‌ها و تعیین تکلیف سریع‌تر وضعیت تحصیلی دانشجویان اجرایی شده و قرار است دانشکده‌ها با برنامه‌ریزی دقیق، اجرای آن را دنبال کنند. 

بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت تمامی امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و برگزاری امتحانات مجازی مورد تایید این وزارت خانه نیست.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.