خرهای درمانگر به کمک بیماران روانی آمدند

خبرآنلاین شنبه 30 خرداد 1405 - 16:18
در یک بیمارستان روان‌پزشکی در حومه پاریس، خرها به بخشی از فرآیند درمان بیماران مبتلا به اختلالات روانی تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، در این مرکز درمانی که در مجموعه بیمارستان «ویل اورار» قرار دارد، پنج خر آموزش‌دیده به بیماران مبتلا به افسردگی، اضطراب، اوتیسم و اسکیزوفرنی کمک می‌کنند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند و ارتباط اجتماعی خود را تقویت کنند.

بیماران در جلسات درمانی حیوان‌یار، خرها را برای پیاده‌روی همراهی می‌کنند، از آن‌ها مراقبت می‌کنند و با آن‌ها ارتباط عاطفی برقرار می‌کنند. پرستاران این مرکز می‌گویند حضور حیوانات باعث کاهش احساس تنهایی و شکستن فضای خشک و تکراری درمان می‌شود.

خرهای درمانگر به کمک بیماران روانی آمدند

این برنامه از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و از سال ۲۰۲۲ به عنوان یک واحد رسمی درمانی در نظام سلامت فرانسه شناخته می‌شود. مسئولان پروژه معتقدند خرها به دلیل آرامش، هوش اجتماعی و رفتار غیرتهاجمی خود می‌توانند نقش مهمی در بهبود حال بیماران ایفا کنند، هرچند همچنان خواستار انجام مطالعات علمی گسترده‌تر برای اثبات اثربخشی این روش هستند.

منبع: apnews

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.