جان دوباره به ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان ۳۵ ساله سملقانی

خبرآنلاین شنبه 30 خرداد 1405 - 16:57
ایثار و تصمیم شجاعانه خانواده جوان ۳۵ ساله اهل روستای حسن‌سو از توابع شهرستان سملقان، به ۵ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرآنلاین، زنده یاد «محمد علی‌نیا»، جوان ۳۵ ساله‌ای که به دلیل ضربه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش به فرشته نجات ۵ بیمار نیازمند پیوند عضو تبدیل شد.

دکتر محمدرضا صفدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در تشریح جزئیات این اقدام خداپسندانه گفت: زنده‌یاد علی‌نیا در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۵ به دلیل ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد. با وجود تلاش‌های کادر پزشکی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، متأسفانه مرگ مغزی وی توسط تیم متخصصان تأیید شد.

وی افزود: پس از تأیید مرگ مغزی، پیکر این مرحوم به واحد فراهم‌آوری اعضای بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد و با رضایت ایثارگرانه خانواده وی، اقدامات لازم برای اهدای عضو صورت گرفت.

دکتر صفدری با اعلام اینکه در روز ۲۶ خردادماه مراحل پیوند با موفقیت انجام شد، تصریح کرد: کبد، کلیه‌ها و قرنیه‌های این جوان نیکوکار به ۵ بیمار نیازمند اهدا شد و به آن‌ها جانی تازه بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن ابراز همدردی با خانواده این مرحوم، از این اقدام بزرگ و تصمیم شجاعانه آنان قدردانی کرد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.