پایان کار حبیبی‌نژاد با مدال برنز تاریخی در جام جهانی بوکس

خبرگزاری تسنیم شنبه 30 خرداد 1405 - 17:27
تنها نماینده باقیمانده بوکس ایران با شکست در دیدار نیمه‌نهایی جام جهانی، به مدال برنز دست یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز ششم از رقابت‌های مرحله دوم جام جهانی بوکس 2026، امروز (شنبه) در سالن «المپیک اسپورت سنتر» شهر گویانگ چین با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی پیگیری شد و علی حبیبی‌نژاد، تنها نماینده کشورمان با شکست مقابل حریف خود، مدال برنز مسابقات را به گردن آویخت.

حبیبی‌نژاد در دیدار نیمه‌نهایی وزن 65 کیلوگرم به مصاف «مارکوس لوتر» از آمریکا رفت و با نتیجه 4 بر یک مغلوب حریف خود شد تا پس از 30 سال، برای بوکس ایران در رقابت‌های جام جهانی مدال برنز کسب کند. پیش از این سه دهه پیش کوروش مولایی و سید ابراهیم موسوی موفق به کسب مدال برنز در مسابقات جام جهانی شده بودند.

بوکسور کشورمان برای رسیدن به این مرحله، پس از استراحت در دور نخست، ابتدا «هوگو بارون» از مکزیک را شکست داد و سپس با عبور از سد «پاتریس موغالزای» از انگلیس، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

هدایت تیم ملی بوکس مردان ایران بر عهده همایون امیری است و محمدرضا قارونی نیز به‌عنوان مربی، او را همراهی می‌کند.

در بخش بانوان نیز راضیه طهماسبی‌فر به عنوان مربی و فروتن گل‌آرا به عنوان مدیر فنی حضور دارند. چگینی نیز سرپرستی کاروان اعزامی به گویانگ را بر عهده دارد.

تیم ملی بوکس ایران با پنج بوکسور مرد و دو بوکسور زن در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

دومین مرحله جام جهانی بوکس 2026  با حضور 300 بوکسور (177 مرد و 123 زن) از 40 کشور جهان در چین در حال برگزاری است و فردا (یکشنبه) با برگزاری دیدارهای نهایی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.