نورالدین الدغیر، تحلیلگر و روزنامهنگار، به نقل از منبعی ادعا کرد: با وجود توافقهای انجامشده، «تاکنون خط اعتباری که به تهران اجازه دسترسی به داراییهای مسدود شدهاش را میدهد، فعال نشده است»؛ این در حالی است که یکی از محورهای مهم اجرای تفاهم میان تهران و واشنگتن آزادسازی 300 میلیارد دلار از پولهای مسدود شده ایران است.
به گزارش فرارو، این خبرنگار تصریح کرد: «طبق این یادداشت تفاهم، تهران اجازه دارد به داراییهای مسدود شده خود دسترسی پیدا کند. همزمان، تهران تاکید کرده است که ادامه روند مذاکرات در بازه زمانی ۶۰ روزه منوط به اجرای تعهدات مشخصی از سوی طرف مقابل خواهد بود. بر اساس این ارزیابی، ایران خواستار اجرای بندهای ۱.۴، ۵.۱۰ و ۱۱ یادداشت تفاهم به عنوان پیششرط تداوم گفتوگوهاست.»
وی افزود: «رایزنیهای دیپلماتیک همچنان از طریق کانالهای غیرمستقیم و با میانجیگری واسطهها ادامه دارد.»
![]()