روایت الدغیر از مسیر دسترسی ایران به دارایی‌های مسدودشده‌

فرارو شنبه 30 خرداد 1405 - 19:53
فراهم شدن امکان دسترسی ایران به بخشی از دارایی‌های مسدودشده خود یکی از بندهای تفاهم‌نامه ایران و آمریکا است که باید به مرحله اجرا برسد.

نورالدین الدغیر، تحلیلگر و روزنامه‌نگار، به نقل از منبعی ادعا کرد: با وجود توافق‌های انجام‌شده، «تاکنون خط اعتباری که به تهران اجازه دسترسی به دارایی‌های مسدود شده‌اش را می‌دهد، فعال نشده است»؛ این در حالی است که یکی از محورهای مهم اجرای تفاهم میان تهران و واشنگتن آزادسازی 300 میلیارد دلار از پول‌های مسدود شده ایران است.

به گزارش فرارو، این خبرنگار تصریح کرد:  «طبق این یادداشت تفاهم، تهران اجازه دارد به دارایی‌های مسدود شده خود دسترسی پیدا کند.  همزمان، تهران تاکید کرده است که ادامه روند مذاکرات در بازه زمانی ۶۰ روزه منوط به اجرای تعهدات مشخصی از سوی طرف مقابل خواهد بود. بر اساس این ارزیابی، ایران خواستار اجرای بندهای ۱.۴، ۵.۱۰ و ۱۱ یادداشت تفاهم به عنوان پیش‌شرط تداوم گفت‌وگوهاست.»

وی افزود: «رایزنی‌های دیپلماتیک همچنان از طریق کانال‌های غیرمستقیم و با میانجیگری واسطه‌ها ادامه دارد.»

الجزیره

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.