افت تحصیلی، جبران می‌شود؟

فرارو شنبه 30 خرداد 1405 - 20:50
وزیر آمورزش و پروش با اشاره به افت تحصیلی ناشی از تعطیلی‌ها و شرایط خاص سال گذشته، از معاونت‌های آموزشی خواست هرچه سریع‌تر برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها برنامه‌ریزی کنند.

مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش اعلام کرد: علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از برگزاری موفق آزمون‌های اخیر در شرایط خاص و جنگی، تأکید کرد:  جبران افت آموزشی دانش‌آموزان و برگزاری مطلوب آزمون‌های نهایی در اولویت اصلی این وزارتخانه قرار دارد.

علیرضا کاظمی گفت: برای آزمون‌های پیش‌رو باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و مانور آزمون‌ها نیز به‌صورت دقیق برگزار شود تا نقاط ضعف احتمالی شناسایی شود.

 کاظمی در ادامه از تداوم اجرای طرح شهید عجمیان برای بهسازی ۷۶ هزار کلاس درس در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر این، شش تا هفت هزار کلاس آسیب‌دیده در جریان جنگ نیز بازسازی شده‌اند. او این طرح را یکی از اقدامات مؤثر در ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی دانست و بر ادامه آن با مشارکت گروه‌های جهادی تأکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به اجرای طرح «کارت نشاط» برای حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم، عشایری و شبانه‌روزی کارت بانکی صادر شده تا کمک‌های مردمی مستقیم و متناسب با نیازشان هزینه شود. به گفته او، وزارت آموزش و پرورش نیز پنج میلیارد تومان برای حمایت از این طرح اختصاص داده است.

کاظمی با اشاره به افت تحصیلی ناشی از تعطیلی‌ها و شرایط خاص سال گذشته، از معاونت‌های آموزشی خواست هرچه سریع‌تر برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها برنامه‌ریزی کنند.

او تأکید کرد: این برنامه باید شامل زمان‌بندی، منابع آموزشی، پایگاه‌های اجرایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه شاد باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از برگزاری سی‌ونهمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور در روزهای سوم تا پنجم شهریور خبر داد و گفت: این اجلاس باید بر مأموریت‌ها و برنامه‌های سال تحصیلی آینده متمرکز باشد تا مدیران با شناخت روشن‌تری وارد سال جدید شوند.

او در پایان با اشاره به برنامه‌های ملی و فرهنگی پیش‌رو، بر حضور فعال آموزش و پرورش در این رویدادها و آمادگی مدارس برای پشتیبانی و اسکان زائران در برخی استان‌ها تأکید کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.