پرداخت هفتگی مطالبات گندم‌کاران

دنیای اقتصاد یکشنبه 31 خرداد 1405 - 00:04
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد مطالبات گندم‌کاران بابت تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی به‌صورت هفتگی پرداخت می‌شود. تا امروز ۵۰ هزار و ۱۰۰‌میلیارد تومان (معادل ۵۰.۱ همت) از مطالبات در سه مرحله پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی،درباره روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۱۰۰‌میلیارد تومان از اصل مطالبات پرداخت شده و مابقی نیز به‌صورت هفتگی و بدون مشکل توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد. وی افزود: این مبلغ در سه مرحله تخصیص یافته است: در مرحله نخست ۱۱ هزار‌میلیارد تومان پرداخت شد، در مرحله دوم تا ۱۳ خردادماه ۱۴۰۵ مبلغ ۳۰ هزار‌میلیارد تومان و در تازه‌ترین تخصیص تا ۲۵ خردادماه، ۹.۱ همت دیگر واریز شد و مجموع پرداختی‌ها از مرز ۵۰ همت عبور کرده است.

نوری قزلجه همچنین توضیح داده است که سازوکار پرداخت براساس زمان تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی زمان‌بندی شده است؛ به طوری که کشاورزانی که از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ گندم خود را تحویل داده‌اند، تا سقف هر کیلوگرم ۲۷,۵۰۰ تومان دریافت کرده‌اند و کسانی که در بازه ۱۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۵ تحویل داده‌اند، مبلغ ۲۰,۰۰۰ تومان به‌ازای هر کیلوگرم دریافت کرده‌اند. وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که عدم تاخیر در پرداخت مطالبات نقش مهمی در پشتیبانی از تولید و استمرار تامین کالای اساسی گندم دارد و مسوولیت اجرای پرداخت‌ها بر عهده سازمان برنامه و بودجه است که روند هفتگی پرداخت را اعلام کرده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.