اهدای اعضای بدن کودک ۱۸ ماهه یزدی به ‌چند بیمار نیازمند

مشرق نیوز یکشنبه 31 خرداد 1405 - 05:00
اعضای بدن کودک ۱۸ ماهه یزدی جان چند بیمار نیازمند پیوند را نجات داد.

به گزارش مشرق، علی دهقان رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد از ثبت نهمین مورد اهدای عضو در سال جاری خبر داد و گفت: با رضایت و ایثار خانواده یک کودک ۱۸ ماهه، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.

دهقان اظهار کرد: محمدجعفر خوش‌حالت پس از بروز خونریزی مغزی و تأیید مرگ مغزی، با موافقت خانواده‌اش به جمع اهداکنندگان عضو پیوست و فرصتی دوباره برای زندگی چند بیمار فراهم کرد.

وی افزود: کبد و کلیه‌های این کودک ایثارگر برای انجام عمل پیوند به بیمارستان ابوعلی‌سینای شیراز منتقل شد و در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت.

رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد با قدردانی از تصمیم انسان‌دوستانه خانواده این کودک، تصریح کرد: این اقدام ارزشمند، نهمین اهدای عضو ثبت‌شده در استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون به شمار می‌رود و بار دیگر فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی را در جامعه به نمایش گذاشت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.