طلا دارایی راهبردی بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 31 خرداد 1405 - 07:38
آمارها نشان می‌دهد بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور طلا را به عنوان دارایی مطمئن و راهبردی خریداری می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ بر اساس داده‌های منتشرشده، در سه سال گذشته، بانکهای مرکزی کشورهای آسیایی و اروپای شرقی به‌ طور میانگین ماهانه بیش از 12 تن طلا خریداری کردند. این در حالی است که کشورهای آفریقایی نیز در همین بازه زمانی، به طور متوسط ماهانه بیش از 2 تن طلا به ذخایر خود افزودند.

گزارشها حاکی از آن است که در دوازده ماه اخیر، بانک‌های مرکزی  آسیا با میانگین ماهانه 8 تن، بیشترین حجم خرید طلا را به خود اختصاص دادند و پس از آن، کشورهای اروپای شرقی با میانگین ماهانه 7 تن در رتبه بعدی قرار دارند.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بازارهای نوظهور با شتابی چشمگیر، سیاست متنوع‌سازی ذخایر ارزی خود را در دستور کار قرار داده و طلا را به عنوان دارایی راهبردی در سبد ذخائر خود تقویت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.