به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پایانی بیستودومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدارهای نهایی در شهر بالی اندونزی در حال پیگیری است و تیم کومیته بانوان کشورمان با برتری در دیدار نهایی مقابل ژاپن، عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.
ایران در دیدار نهایی کومیته تیمی بانوان با نتیجه 2 بر صفر از سد ژاپن، رقیب سنتی خود، گذشت و برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد. در این دیدار، ابتدا حنانه صالحی پس از تساوی 2 - 2 با استفاده از قانون سنشو (کسب نخستین امتیاز) برابر حریف خود به پیروزی رسید و در ادامه فاطمهزهرا سعیدآبادی با نتیجه 10 بر 2 حریفش را شکست داد تا پرونده فینال به سود ایران بسته شود.
تیم کومیته بانوان ایران پیش از این نیز در سالهای 2013، 2017 و 2019 موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده بود.
ملیپوشان کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی، روز گذشته ابتدا با نتیجه 2 بر یک چینتایپه را شکست دادند و سپس 2 بر صفر از سد ازبکستان گذشتند. آنها در مرحله نیمهنهایی نیز با نتیجه 2 بر صفر ویتنام را مغلوب کردند و به دیدار نهایی راه یافتند.
تا دقایقی دیگر تیم کومیته مردان کشورمان نیز در دیدار نهایی به مصاف اردن خواهد رفت.
صبح امروز نیز مرتضی نعمتی و محمود نعمتی موفق به کسب مدال طلای اوزان 75- و 84+ کیلوگرم شدند. پیش از این نیز نمایندگان کشورمان پنج مدال برنز توسط فاطمه صادقی و علی زند در کاتای انفرادی، تیم کاتای بانوان، مهرنگار احمدی در وزن 61- کیلوگرم و علیاصغر آسیابری در وزن 84- کیلوگرم کسب کرده بودند.
بیستودومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا با حضور 411 ورزشکار از 33 کشور از روز پنجشنبه آغاز شده است و امروز با برگزاری دیدارهای نهایی به پایان خواهد رسید.
انتهای پیام/