نبیه بری: اسرائیل مسئول نقض آتش‌بس است

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 01 تیر 1405 - 00:32
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: عقب‌نشینی اسرائیل اولویت ملی است و این رژیم مسئول نقض آتش‌بس است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نبیه بری  رئیس پارلمان لبنان ضمن قدردانی از میزبانی هموطنان از آوارگان، نسبت به تلاش‌های صورت‌گرفته برای برقراری آتش‌بس ابراز امیدواری کرد و افزود: «پایداری این آتش‌بس به پایبندی اسرائیل و در مقابل، تعهد حزب‌الله بستگی دارد؛ چرا که مذاکره تحت فشار آتش ممکن نیست.»

نبیه بری با اعلام اینکه «اسرائیل درخواست آتش‌بس کرده و این موضوع را به کمیته میکانیزم (کشورهای ضامن توافق) ابلاغ کرده است» تأکید کرد که حزب‌الله به آتش‌بس پایبند است و این اسرائیل است که آن را نقض می‌کند.

نبیه بری در گفت‌وگو با رسانه ها  از تماس های  مستمر با ژنرال جوزف عون رئیس جمهور و نواف سلام نخست وزیر این کشور خبر داد و گفت:  اولویت‌های مشترک ما شامل عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب، استقرار ارتش لبنان، بازگشت اهالی به شهرها و روستاها، آزادی اسرا و تدوین طرحی برای بازسازی خرابی‌ها با حمایت عربی و بین‌المللی است تا مردم بتوانند در خاک خود باقی بمانند.»

انتهای پیام/

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.