آخرین خبرها از مذاکرات سوئیس / تنفس نیم ساعته‌ای که ۶ ساعت طول کشید؛ اما تبادل پیام‌ها ادامه داشت / صدور بیانیه مشترک محتمل است

خبرآنلاین دوشنبه 01 تیر 1405 - 01:12
در حالی که عصر امروز قرار بود هیئت‌های مذاکره‌کننده ایرانی و آمریکایی با حضور میانجی‌های قطر و پاکستان پس از نیم ساعت تنفس و مشورت داخلی برای ادامه مذاکرات به اجلاس بازگردند، با خبر شدن هیئت ایرانی از اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدهای ترامپ در حین برگزاری گفت‌وگوها باعث شد که هیئت ایرانی از ادامه مذاکرات در قالب چهارجانبه منصرف شود.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه هیئت ایرانی در هتل بورگن‌اشتوک در ساحل دریاچه لوسرن، به دلیل پیام‌های تهدیدآمیز و موهن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حاضر به ادامه مذاکرات به صورت مستقیم و چهارجانبه نشد، با استمرار تلاش‌های میانجی‌های قطری و پاکستانی، تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا ادامه پیدا کرد.

این احتمال وجود دارد که طی ساعات آینده یک بیانیه مشترک دو میانجی درباره برخی موضوع‌های مرتبط با یادداشت تفاهم صادر شود.

ایران در مذاکرات چهارجانبه عصر امروز به شدت به نقض تعهدات طرف مقابل در اجرای بند یک تفاهم‌نامه اسلام‌آباد (توقف قطعی جنگ در تمامی جبهه‌ها به شمول لبنان) اعتراض کرد و خواستار تسریع در ایفای تعهدات آمریکا در رابطه با آزادسازی داراییهای بلوکه شده ایران و صدور معافیت‌های صادرات نفت ایران شد.

ایران همچنین تاکید کرد شروع مذاکرات درباره پرونده هسته‌ای منوط به اجرای تعهدات آمریکا به ویژه طبق بندهای ۱، ۴، ۱۰ و ۱۱ است و مادامی که این تعهدات عملی نشود، مذاکره در پرونده هسته‌ای آغاز نخواهد شد.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.